Відкриті заходи











Тема: « Математичний  карнавал»
Усна нумерація чисел  від  1 до 100.  Розв'язування  задач  і
виразів  на  вивчені  випадки  +  і  - .

Мета:  закріпити  знання  нумерації  чисел  у  межах 100;  вдосконалювати  вміння  і навички  розв'язувати  приклади  та  задачі;  розвивати  увагу, кмітливість;   виховувати  бажання  вчитись, інтерес до  математики.
Обладнання:  таблиці, картки із  завданнями, предмети для геометричного завдання, костюми для цифр.
ХІД  ЗАНЯТТЯ
І.  Організація класу
Продзвенів  шкільний  дзвінок
Всіх  покликав на урок
В математики країну
Кличе кожну він дитину.
Вчитель:  Ми сьогодні  запрошуємо  всіх  гостей  на  математичний  карнавал.  Адже  математика – це  не  лише  цифри і знаки,  це  цікавий  та  захоплюючий  світ  логіки  та  мислення.  Вона  приводить  розум  до ладу. Без  неї  не  обійдешся  ні в магазині, ні в транспорті,  ні в  лікарні, ні в аптеці,  ані  вдома.  Недарма  вчені  говорили:  «Математика – це  гімнастика  розуму».  «Математика – це  цариця  наук».  Хто полюбить  математику,  тому  в навчанні пощастить!
Ведучий.
    І сувора й солов'їна
    Математики країна
    Праця тут іде завзята
    Вмій лиш спритно рахувати
    Додавати й віднімати
    Більше й менше порівняти.

    Вмій збагнути все кмітливо
    Дати відповідь сміливо
    Ледарів у нас немає
    Кожен руку підіймає
    Вирушаємо у путь
    Бо пригоди нас вже ждуть.

Заходить цариця Математика.

Я – Математика, всіх наук Цариця.
Я ваша вірна помічниця.
Хоч суворою буваю,
Але все на світі знаю.
Вчу дітей завжди охоче
І не тільки рахувати,
Віднімати й додавати.
Розвиваю я уміння,
Мисленню навчу, терпінню.
Математику вивчати
Треба всім і всюди!
Будете мене добре знати,
Вік вам вдячна буду!

Математика.
-         Назвіть  найбільше  одноцифрове  число.
-         Назвіть  найменше  одноцифрове  число.
-         Назвіть  найбільше  двоцифрове  число.
-         Чого в математиці більше цифр чи чисел?
Вчитель:  Запрошуємо  на  свято  цифри.
ІІ.  Дефіле  цифр.
1.     Я довгонога і струнка
Звуся одиниця я.
Люблю першою стояти
І рахунок починати.
2.     Гарну я голівку маю,
Довгу шию вигинаю,
Хвостик маю мов лебідка,
Бо я звуся – двійка, дітки!

3.     Я – трійка, третя із значків
Складена із двох гачків.
В казках, в пригодах я буваю
Завжди я зло перемагаю.


4.     Я – четвірка жартівливо
Випинаю лікоть вліво.
Скажу впевнено малята
Вам мене потрібно знати.

5.     Я - п'ять, п'ятірка мене всі знають
Про мене пальці нагадають
Я руку вправо простягнула
І ніжку бубликом зігнула.

6.     Я цифра шість, в ряду я шоста
Мене запам'ятати просто.
Бо я немов важкий замок
Знизу – круг, вгорі – гачок.

7.     Я цифра – сім, відома всім.
Є в райдуги кольорів сім
А ще сім днів в нас тиждень має,
Сім ноток весело співають.
Я і струнка, і гарна, гожа
На одиничку трішки схожа.


8.     У мене гарних два кільця
Без початку, без кінця.
Я цифра вісім
Дуже чемна
Мене писати всім приємно.


9.     Я цифра - дев'ять, чи дев'ятка
Я можу бути акробатка.
Ось візьму перевернуся
І зразу шісткою назвуся.


10.                        Я круглий, наче буква О.
Я цифра нуль, або ніщо.
Коли стою я сам – самісінький
Тоді не значу нічогісінько.
Та коли з одиничкою за руки візьмемось
То числом десять ми назовемось.

Цифри разом.

Ми цифри добре вивчені
Знайомі хлопцю й дівчині
Впізнає швидко нас
Розумний Перший клас.

ІІІ.   Вправа «Сусіди числа».
Вчитель:  Цифри вишикувались в ряд
                  На математичний парад
                  Спробуйте ряд запам'ятати
                  Й «сусідів» чисел назвати.
«3»           «5»          «8»

Вчитель:  Із 10 вивчених нами цифр, в математиці існує безліч чисел.
Давайте спробуємо деякі із них назвати.
(Цифри шикуються так, щоб утворити двоцифрові числа)
Наприклад:  15, 21, 29, 35 і т. д.

Клас поділений на 5 груп.
Цифри сідають по два до кожної групи.  В кожної групи по 1 листку для виконання завдань.

Входить принцеса  Задача.
Я принцеса – Задача
Маю таку вдачу
Все розкажу і покажу.
Гарно все повідомляю,
Ну а потім запитаю.
Скільки? Звідки? І коли?
Розв'яжи і запиши
Відповідь сумлінно.
Хай у зошиті твоїм
Буде лиш відмінно!

ІV.  Розв'язування цікавих задач.

Задача №1. 
Мерзнуть двоє цуценят
Змерзли лапки, аж тремтять
Як же нам їх відігріти?
Скільки чобітків купити?
4+4=8

Задача №2
У садок до годівниці
Прилетіли три синиці
Потім ще чотири птиці
Скільки птиць на годівниці?
3+4=7

Задача №3
У живім куточку в школі
Є три рибки у воді,
Ще сім рибок дасть Микола
Скільки риб буде  тоді?
3+7=10

Задача №4
Дванадцять хлопчиків завзято
Дружно в дворі грались
Двох із них гукнула мати
Скільки гратися зосталось?
12-2=10


Задача №5
Шість малят дошкільнят
Стали струнко в один ряд
Підійшов до них Панас
Скільки разом стало нас?
6+1=7

V.  Математичні ребуси
ВІ   3   НА                Р   1   А
3   <    НИК              ПРИ  5
ПІ   2  ВАЛ              7   Я

Фізкультхвилинка.
В долоньки  плесніть  стільки  раз, скільки вушок є у вас  (2)
Будем  стільки  раз  стрибати,  скільки  вух у двох  зайчат  (4)
На  місці будем  крокувать і наші   ніжки  називать:  ліва, права, права, ліва.
Ми усі  розвеселіли.
Всі присядем  стільки  раз, скільки  лапок є у нас!

Виходить  Принц  Виразів

Я в царстві Математики
Почесне місце маю
Я принц для виразів усіх
Я всіх дітей навчаю.
Додати швидко і відняти
І різні числа порівняти.
Отож усім треба старатись
Бо нема часу лінуватись!
(Показує  6 – 7 прикладів на  +  і  - ). (Картки – блискавки)

VІ.  Народна мудрість.
(Прислів'я із числами)
Один за всіх – всі за одного.
Один в полі не воїн.
За двома зайцями поженешся, жодного не спіймаєш.
Одна голова добре, а дві – краще.
Хто мовчить, той двох навчить.
Краще раз побачити, ніж тричі почути.
Семеро одного не чекають.
Сім п'ятниць на тиждень.
Сім раз відмір, а один відріж.
Ти йому слово – а він тобі десять.
Вчитель:  поки  діти  виконують  завдання  ми виконаємо  завдання для всіх.
Знання  математики, геометрії   широко  застосовують  в усіх  сферах  нашого  життя.
Я  показую  предмет, а ви  назвіть  геометричну  фігуру  чи  тіло.
Скалка -   це  відрізок
Тарілка – круг
Ковпачок  -  конус
Зошит – прямокутник
М'яч – куля, сфера
Глобус - куля, сфера
Обруч – коло
Кубик – куб
Тінь  від  нього – квадрат
Склянка – циліндр
Сірникова  коробка -  паралелепіпед

VІІ.  Творче завдання в  групах.
Домалювати, щоб вийшов якийсь цікавий малюнок.

 



                                    




VІІІ.  Підсумок.



















Пісня  «2 на 2 чотири»
Приспів:
Два на  два - чотири,
Два на  два - чотири,
Знають про це всі                 2 р.
В кожній квартирі.
 

Два на два - чотири,
Два на два - чотири,
А не три, а не п'ять -       2 р.
Це всім треба знати!


Три на три  - навіки  дев'ять,
А нам більше і не треба.
І всім легко рахувати,
Скільки буде п'ять на  п'ять!
П'ять на п'ять - двадцять п'ять!
П'ять на  п'ять - двадцять п'ять!
Абсолютно вірно!

Приспів.

Знають добре школярі всі
Шість на вісім - сорок вісім!
Ну а скільки шість на шість?
Це звичайно -  тридцять шість!
Шість на шість - тридцять шість!
Шість на шість - тридцять шість!
Абсолютно вірно!

Приспів.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Фото 1-А класу

Фото  1-А класу